středa 16. května 2012

Bucharest in daily motion - denní život v Bukurešti 6

Není car jako CAR


Myslel jsem, že tohle téma už otevírat nebudu. Ale nedá se svítit - ani dálkovýma to nespravíte - řidiči jsou jednoduše zrůdy nemyté. Včera mě zas jeden z těch hyperhulvátských skunků málem přejel. Já vím, že jsem nekráčel po chodníku, tak jak diktuje zákon a nabádá příslušník, ale copak píp do píp můžu chodit po chodníku, když tam parkuje 358 a půl CARa. Já nemám nic proti chození po kapotách automobilů. A pan Mazánek mi dá jistě za pravdu, že koukat na lidi z výšky je příjemný pocit. Už, už jsem to včera vyzkoušel, abych dodržoval pravidla silničního provozu a chodil na vyznačeném chodníku. Když vám na něm leží pes, tak ho taky překročíte (...no v Rumunsku možná ne, ale to už je zase jiná písnička). Nebo když máte přes chodník nataženej kabel, prostě se po něm projdete a je to.Vím, že auto není kabel, ale když je tam lidi odkládají stejným způsobem, nemůžou se pak divit, že po nich člověk má chuť šlapat. Podpořen troubením nejbližšího trouby/trumpety ve 4kovým BáWu za mnou, jsem chtěl s chutí aplikovat tento nepsaný zákon ulice.

Není to jenom v tom, že by tu parkovali ty carové úplně všude. Dokonce tady začali oplocovat zelené plochy před bytovkama, protože jinak by se tam nějakej ten CAR nasáčkoval i se svým carem. Je to taky kvůli jejich luxusní ohleduplnosti v rámci celého provozu. Jasně, že ty CARe troubovatej vím, že se nechodí po silnici, ale kvůli tomu nemusíme troubit a škrtat lidi zrcátkem o batohy, že?! "S takovouhle do Evropy nevjedeš ty trumpeto!", vzkázal jsem obstarožní ženštině v Landroveru za přispění notné dávky gestikulační složky komunikace.

Nevím jestli ty cary s ženštinama v autech přitahuje moje nezměrné charisma a nebo mám magnet v kalhotách. Každopádně tohle byla už 3. slovy třetí paní, která se mě pokusila nevybíravým způsobem vytlačit ze silnice. Většinou to vytlačení schytá lak jiného cara, protože moje obliba v nošení batohu s mnoha přezkami je všeobecně známá. Myslím, že i zdejší CARové v nejbrhůdu si brousí zuby a líčí pasti na tuhle zákeřnou kovovou veverku.

Celkově vzato, je to CAR vedle cara hlavně na sídláku a ve středu města. Zatím tu nevymysleli to parádní omezení, jež platí třeba ve Stockholmu, že do centra s carem prostě ne. Takže jediné bezpečné místo jak pro mě, tak pro cary je v metru.

Tydýt pro trumpety a nazdárek kašpárek pro ten rest.

Žádné komentáře:

Okomentovat